OK, e greu să bagi o echipă de handbal, dar măcar titularii și un bagaj cu echipamentul încap în noul Chevrolet Orlando. Este ideal pentru familiile cu de la doi copii în sus, care vor să ia cu ei și niște valize în vacanță și să se simtă în siguranță. După o zi la volanul noului model, am extras cele mai interesante șapte lucruri despre Orlando.
1 DESIGN EXTERIOR E după gust. Chevrolet a îmbinat MPV-ul cu crossover și a ieșit ceva mult mai masculin decât o mașină de familie, dar și mai puțin elegant decât un model pentru bărbați fițoși. Are un design simplu, solid, fără pretenții, dar și fără defecte. 2 DESIGN INTERIOR Reușit, cu destule spații de depozitare, unele chiar surprinzătoare. Calitatea este peste medie, iar accesoriile ca navigația GPS bune și conectivitatea USB îți fac călătoria mai ușoară, mai ales în familie. 3 CONFORT Șoferul se simte „la înălțime”. Stai bine la volan, te simți în control, ai vizibilitate bună. Nici locurile din spate nu sunt de lepădat. Chevrolet le-a așezat ca la cinematograf, astfel încât și al treilea rând să vadă ceva în față. În plus, chiar și acolo stai comod, fără să atingi plafonul cu capul, dacă nu ești Ghiță Mureșan. Genunchii pot fi o problemă, dar locurile sunt destinate copiilor, iar pentru ei e una dintre cele mai bune variante de pe piață. În plus, habitaclul este satisfăcător de silențios. 4 SPAȚIU de DEPOZITARE Dacă ai o familie numeroasă, nu căra mai mult de o valiză și niște pachețele cu tine, îți rămân vreo 100 de litri. Dacă te-ai mulțumit cu doi-trei copii, problemele dispar, iar când ai de cărat ceva, poți ajunge la 1.500 de litri! 5 MOTORIZĂ‚RI Dacă vrei o mașină de familie, nu te aștepta să faci ravagii pe șosele. Nu e un model cu care să te întreci în depășiri sau să bați recordul pe vreun traseu, dar probabil nici nu vrei să faci asta cu cinci copii în spate, condiții în care poate depăși două tone. Motorul diesel de doi litri și 163 CP este însă unul decent, la care vei prefera probabil și cutia de viteze automată. Motorizarea de bază este însă pe benzină, 1,8 litri, 141 CP. 6 CONSUMUL Ținând cont de greutatea mașinii, mai ales încărcată, e rezonabil. Cel anunțat oficial e între 6 și 7 litri la 100 km pentru diesel, în funcție de putere, respectiv 7,3 pentru benzină.
7 PREȚURI Din punctul meu de vedere, e unul dintre punctele forte. Modelul de bază pleacă de la 16.430 de euro cu TVA, dar vine cu aer condiționat, radio/CD cu MP3, șase airbaguri, ABS și ESC. Cu trei prime de casare incluse scade la 12.090! Comparați cu un Logan MCV și decideți care ofertă e mai bună. Cel mai ieftin diesel, 2 litri, 131 de CP, începe de la 19.430 de euro cu TVA (14.790 cu primele de casare). Dieselul de 163 CP, ce deține cutie automată, ajunge la 21.850 de euro cu TVA (16.530 cu trei prime de casare), la un nivel de dotare superior, cu jante aluminiu, aer condiționat automat, geamuri electrice, computer de bord.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER